Asiakaskäynnin sisältö

Asiakaskäynti tapahtuu asiakkaan kotona, kentällä tai muualla ennalta sovitussa paikassa koiran ongelmista riippuen. Asiakas selvittää kattavasti ongelmat puhelimessa tai sähköpostin välityksellä. Näin saan valmiiksi riittävän tilannekuvan.

Yksityistuntikoulutus
kotikäynnin sisältö rakentuu seuraavanlaisesti 2-4h koulutuksissa:

1. Koiran luonnearviointi ja ongelmien kartoitus.
2. Omistajan opastus käytännössä.
3. Aloitan poistamaan ongelmakäytöstä.
4. Omistajan opastus teoriassa käynnin aikana/lopussa.

Koulutuksessa omistaja läsnä koko ajan. Kotikäynnillä tutustun koiran elinympäristöön, joka sisältää kodin, pihapiirin, ihmiset, eläimet yms. Tutustun koiran päivärutiiniin ja aikaisempaan koulutushistoriaan, Jos sellaista on harrastuksista tai ongelmakoirakoulutuksista kertynyt. Keskustelen omistajan kanssa miten tulee toimia jatkossa, että ongelmat saada poistettua nopeasti. Omistaja toteuttaa pienemmissä ongelmissa ongelmien poiston ohjeillani ja keinoillani.

Päiväkoulutus
Kesto n.6-tuntia.
Arvion koirasta muodostan melkein aina kaupungissa liikkumalla ja katsomalla miten koira reagoi ärsykkeisiin. Päivän mittaan koirasta paljastuu luonteenpiirteet ja arvio on luotettava, kun toistoja tulee kymmeniä. Päivän päätteeksi käydään omistajan kanssa läpi päivän tapahtumat ja jatkosuunnitelmat. Päivähoito on nopein, edullisin ja luotettavin tapana edetä.

Kotikoulutus
Koira asuu sisätiloissa, minun ja koirieni kanssa. Perehdyn ongelmiin sinä aikana poistaen ei-toivottua käytöstä. Laadin omistajalle ohjeet jatkoa varten. Kotikoulutuksen kesto ja sisältö vaihtelee koiran ongelmista riippuen. Pääasiassa päivä-ja kotikoulutuksissa toimin samalla kaavalla, mitkä olen vuosien aikana todennut toimiviksi. Koiralla on mahdollisuus tutustua, omien koirieni avustuksella laumakäyttäytymiseen. Se poistaa remmirähjäystä, pelkotiloja ja avaa koiralle uudenlaisen tien koiramaailmaan, laumassa elämisen muodossa.

Räätälöin aina koulutukset tilanteen vaatimalla tavalla. Omistaja viimeistelee työni tuloksen pitämällä tilanteen hallussa antamillani neuvoilla ja tekemälläni pohjatyöllä.