Ongelmakoirakouluttaja

Teen koulutuksia Etelä-Suomessa.

* 19-vuoden kokemus ongelmakoirista ja kodinvaihtajista.

* Koirahistoriaa omista koirista vuodesta 1994. 1990 alkaen perheen saksanpaimenkoirista ja bordercolliesta. 2004 lähtien asunut kodinvaihtajien ja ongelmakoirien sekä pentujen parissa.

* 2010 Aloittanut täyspäiväisesti ongelmakoirien parissa.

* Suomen kattavimmat ongelmakoirakoulutuspalvelut

* Ihmisten ravintoneuvojana ja personal trainerina tiedän liikunnan ja ravinnon merkityksen hyvinvointiin. Kehonhuolto on minulle hyvin tuttu aihepiiri niin ihmisten kuin koirienkin kohdalla.

* Koirahierojakoulutus päättyi 19.11.2023

* Omistanut itse n. 225 koiraa. Kodinvaihtajia, jotka oli moniongelmaisia, joista monet oli joutumassa piikille.

* Olen ainoa OKK Suomessa, joka kouluttaa itsekin ongelmakoiria asiakkaille valmiiksi. Tiedän, miten projektit etenee vaihe vaiheelta.

* Yritän ratkoa ongelmia psykologisesti ja pragmaattisesti. En nameilla, enkä viskomalla kolinapurkkeja. Teen kuitenkin itse enemmän töitä, asiakkaiden koirien kanssa mm. remmirähinässä kuin muut kouluttajat. Talutan, siedätän ja testaan. En huutele ohjeita 5-10m päästä. KONKREETTISIA NEUVOJA!

* Olen auttanut kymmeniä ja kymmeniä eri lajeissa kisaavia koiria. Usein ongelmana on toisiin koiriin suhtautuminen.

Omat koirat: Käyttölinjainen saksanpaimenkoira uros ja kodinvaihtajana 2020 tullut näyttelylinjainen sakemanni narttu (nyt 7,5v). Pitkäaikainen kodinvaihtaja 8v uros rotikka-staffi-bullmastiffi ja 3v kodinvaihtaja pitti mix uros. Lisäksi venäjäntoy nyt.

Olen omistanut seuraavia rotuja:
Kymmeniä seropeja ja saksanpaimenkoiria.
Hovawart, belkkari, valkoinenpaimenkoira, rotikka, labbis, bordercollie, buhund, dogo canario, brasilianterrieri, tolleri, chihu, kaukasianpaimenkoira, harmaa norjanhirvikoira, sileäkarvainen kettuterrieri, bichon frise, coton de tulear, pystykorva, karhukoira, portugalinvesikoira, espanjanvesikoira, dalmatialainen, staffi, tanskandoggi, collie, saksanseisoja, mäyräkoira, beagle, kiinanpalatsikoira, kääpiöpinseri, basenji, lagotto romagnolo, lapinkoira, labradoodle, kääpiövillakoira ja venäjäntoy.

Koiraterapeutti@gmail.com

Marko Niittymaa