Ongelmakoiralle uusi koti

Voin mahdollisesti tarjota koirallesi koulutuksen ja uuden sopivan kodin etsimisen. Sijoitan koiran sellaiseen kotiin, jossa uskon sen pärjäävän parhaiten. Lähtökohta on omakotitalo, eikä perheisiin jossa ihan pieniä lapsia (allergiariskit+aikapula yms.syynä). En anna/myy koiria kokemattomille. Annan koiralle palautusoikeuden ja vastuu koirasta on kokonaan minun jatkossa.

Joitakin nuoria rotukoiria voin ottaa ilmaiseksi tai vanhempia palveluskoiria, muut maksua vastaan.
Hinta määräytyy rodun, iän, ongelmien sekä sen perusteella kuinka kauan uskon kodin etsimisen kestävän. Koira saa ns. kotikoulutuksen minun luona ja ero on vain se, että koira ei palaa kotiinsa.

Joskus voi olla vaikea löytää uutta hyvää kotia, koska ongelmallista koiraa ei haluta. Ikä ja sekarotuisuus haittaa kysyntää.
Yksityisen omistajan sanaan ei luoteta, että onko koira ollut ongelmaton tai miten sen uskotaan pärjäävän uudessa kodissa.
Tarjoan uusille omistajille myös aina ilmaisopastusta jatkossa eli he luottavat siihen, ettei jää jatkossa pulaan tai joudu maksamaan avusta.

Koira siis sijoitetaan kotiin, jossa uskon sen saavan elää loppuelämänsä. Omistajan pysyvästi sairastumisen tai muun ison elämänmuutoksen sattuessa, koira palaa minulle.

Jos joudut luopumaan rakkaasta kaveristasi ongelmien vuoksi, tällä tavoin voit turvata sen loppuelämän.